Johan Falk: Operation Näktergal

Johan Falk: Operation Näktergal – Som jag skrev nyligen om den föregående filmen i sviten om Johan Falk, så omöjliggör olika omständigheter ett kronologiskt tittande av filmserien för min del och att detta möjligen kan har en negativ effekt på underhållningsvärdet. Här är det faktiskt så att jag sett föregående film (Leo Gaut) men har ingen som helst nytta av det, det finns inga uppenbara kopplingar mellan filmerna så det är möjligtvis så att jag skapar ett problem där inget finns med mina antaganden. Hur som helst handlar den här filmen lika mycket om trafficking, vilket är ett kärt ämne för mig personligen om det framställs på rätt sätt, som om förmågan att hålla huvudet kallt i situationer som kräver det och om det är moraliskt rätt att utnyttja utomstående för att ändamålet helgar medlen? Om detta kan förstås de lärde bråka medan vi ägnar oss åt någonting annat, men på det stora hela är det en underhållande polisfilm tycker jag. Man behöver inte stirra sig blind på problematiken jag just nämnde utan kan ta filmen precis för vad den är egentligen! – 6/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar