Road Kill 2 aka Joyride 2: Dead Ahead - 2008

En av de mer lyckade uppföljarna jag har sett överhuvudtaget faktiskt. Inte för att jag hade första delen i speciellt färskt minne när jag såg denna men vissa detaljer hade åtminstone fastnat när man utsattes för dem igen. Men även om det här är en lyckad uppföljare och den faktiskt bjuder på en del spännande scener och en del ren och skär terror, lider den såklart av en del problem. Jag tycker skådespeleriet funkar tillfredsställande även om jag stör mig å det grövsta på en del karaktärer (det är naturligtvis meningen att det ska vara enerverande) men logiken är emellanåt så svag att man undrar hur manusförfattarna egentligen tänkt när de skrev filmen. Visserligen ligger det lite i stilens – katt och råtta lekens, natur att förövaren vet allt om sin motståndare och kan följa minsta rörelse eller företeelse offret företar sig, men här känns det emellanåt lite överdrivet. Hur som helst tycker jag att detta är ett problem man kan leva med och således inte behöver lägga allt för stor vikt vid. – 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar