Recension: Resident Evil 2: Apocalypse



Eftersom jag nyligen såg om den första filmen i den här serien och fann den vara bättre än vad mitt minne kunde redovisa tyckte jag att det var lika bra att se om tvåan också. Den här hade jag i princip inga som helst minne ifrån och förväntningarna var lågt ställda. Inga minnen från en film man redan har sett borgar ju inte för någon kvalitativ upplevelse direkt. Och faktum är att det var ingen höjdare heller! Det som hade gjort att ettan varit underhållande var som bortblåst här. Det fanns ingen själ överhuvudtaget och det kändes mest som om man klippt ihop en massa actionscener för sakens egen skull. Ingen handling förde filmen framåt och frånsett ett par saker var det bara gammal skåpmat. Slutscenerna gjorde dock att jag kände mig nödgad att höja slutbetyget ett snäpp då det åtminstone levererade något att fundera över. 

5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar